Saturday, June 29, 2013 | By: Luna Biru

kebergantungan

Aku dah nampak bibit-bibit sayang lewat matanya yang kesunyian. Dari sayang itu timbul pula kebergantungan. Lalu aku pun sudah jadi macam malaikat penyelamat dalam hidup dia.

Aku tak suka keadaan tu.
Jujurnya aku tak mahu dia sayang aku dan aku juga tak mahu jadi hero di mata dia. Aku tahu dia sunyi dan dia perlukan kawan dalam hidup dia yang gelap. Tapi aku  tak mahu jadi lilin yang terangkan dunianya.

Jahatkan aku?

Tapi bagi aku, persahabatan yang lahir atas alasan yang lemah akan membesar dengan banyak kelemahan juga. Kalau dia ikhlas nak berkawan dengan aku, dia kena bunuh dulu status malaikat aku di matanya...

Tapi mungkin susah untuknya sbb dia dah terlanjur pandang tinggi pada aku. Esok lusa bila dia sedar aku cuma manusia biasa yang banyak kelemahan, dia akan gantikan kekagumannya dengan hinaan yang lebih besar dari dunia.

0 comments:

Post a Comment