Tuesday, June 4, 2013 | By: Luna Biru

dungu vs bodoh

Segalanya pasti baik-baik saja kalau benar kita berpaksikan nawaitu kerana Allah. Bukan kerana mahu menunjuk-nunjuk dan bukan pula kerana mahu mencari nama.

Lalu aku pun menyoal diri bertalu-talu untuk apa segala kesusahan ini rela kupikul hingga sanggup kuketepikan urusan yang lebih penting? Untuk apa pula aku merisikokan diri mempertaruhkan sejemput pengalaman yang aku ada demi merealisasikan impian orang lain? Kenapa aku perlu bersusah-payah sedangkan aku boleh mengacuhkan saja semua ini...

Jawapanku kemudiannya menyimpul kepada satu: bahawa niat utamaku hanyalah untuk melunasi hutang janji, mengeratkan silatur-rahim, mengongsi sedikit kegembiraan dan melaksanakan sebuah impian...kerana Allah...

Ah...cepatlah masa berlalu agar semua yang kurang enak ini enyah dimakan waktu.

P/s : mungkin segala usaha ini terlihat bodoh di matamu. Tapi bersyukurlah kau mengenali manusia bodoh ini yang rela memperbodohkan diri untuk sebuah urusan perjuangan. Tidak ramai manusia bodoh macam aku.

Dan aku menyintai kebodohan itu. Kau yang dungu kerana tidak pernahmelihat

0 comments:

Post a Comment