Monday, June 3, 2013 | By: Luna Biru

Hari Keluarga Salmah & Sulaiman : Semoga dipermudahkan segala urusan



Hasrat untuk membuat Hari Keluarga Salmah & Sulaiman ini sudah lama diimpikan. Namun, kita masing-masing sibuk dengan hal peribadi hingga mimpi ini kekal jadi mimpi. Lebih dari itu, kesukaran untuk mengumpul sanak-saudara juga adalah salah satu dari cabaran terhebat selain tentu saja, hambatan dana. 



Ini cik Flower Smile
Ketika si cantik manis cik Flower Smile mengupdate niatnya di dada maya laman buku, aku terpanggil untuk melibatkan diri secara total. Niatnya ini kuanggap sebagai konsekuensi kepada niat bondanya yang pernah beliau utarakan padaku tidak berapa lama dulu. Mungkin sebab aku tidak dapat memberikan komitmen ketika itu menjadikan niat itu sekali lagi terdampar hampa. 

Entah kekuatan apa kali ini hingga aku begitu bersungguh untuk melunasi mimpi yang kuanggap hutang ini. Berbekalkan dengan sokongan beberapa pihak seperti Abang, Umi, Kak Anie, Kak Atie dan Kak Umie, kami berusaha menyudahkan tugasan ini. Alhamdulillah....Amatlah mengujakan apabila respon yang diterima kali ini terlihat begitu mengujakan terutamanya dari golongan veteran. 

Namun, kami masih berhadapan dengan masalah dana. Mana mau cari dana? Mana mau cari dana? Penetapan RM20 untuk satu keluarga mungkin bukan beban total tapi bagaimana ia mahu diberikan, adalah persoalannya...Setakat ini, wang baru diterima oleh uda kesayanganku...


Aku harap aku akan dapat menyudahkan segala urusan ini esok memandangkan Rabu-Khamis kami akan mengisi cuti bersama anak-anak. Kepada semua sanak-saudaraku, marilah kita bersama meraikan hari ini, atas sebuah permintaan dari mereka yang sudah senja...Inilah masanya kita bersama mengeratkan Silatur-Rahim dan merapatkan kembali hubungan kita yang telah dipisahkan oleh ruang dan waktu. Hanya keluarga inilah yang kita ada...Salmah & Sulaiman: Satu Lagenda yang menyatukan Melanau dan Dusun di sebuah 'negeri' bernama Takis. I





0 comments:

Post a Comment