Sunday, April 29, 2012 | By: Luna Biru

Perkhemahan Ujian Lencana Keahlian Pengakap Muda Peringkat Daerah Papar 2012

Perkhemahan Ujian Lencana Keahlian Pengakap Muda Peringkat Daerah Papar 2012 telah dilangsungkan dengan jayanya bermula 27 April-29 April 2012 di SMK Benoni, Papar. Hanya 3 buah sekolah rendah yang mengikuti perkhemahan ini manakala sekolah menengah pula seperti biasa, memang bagi full komitment.

Aku sampai agak lewat malam pada 27 April sebab baru balik dari Petandingan Bicara Berirama. Syukurlah ada abang yang sentiasa tengok-tengokkan budak-budak pengakap aku tu. Aku bawa 11 orang ahli pengakap yang semuanya dari murid tahun 6. Terima kasih pada Fendy yang bawa budak dan Fouzi yang tolong daftarkan budak.


Apapun, aku ucapkan tahniah pada pasukan pengakap Surati yang hebat. Sikap kerjasama dan saling menghormati antara satu sama lain menjadikan kamu layak mendapat lencana yang kamu harapkan. Semoga segala ilmu yang kamu dapat sepanjang sesi perkhemahan kali ini menjadi asas kepada perkembangan ilmu yang seterusnya. Ingat, ada lagi satu perkhemahan lepas ni. Dan hanya yang terbaik yang akan teacher bawa.

Yum Yum...
Si Abe yang bengong nda tau mau buat apa...budak KRS masuk pengakap
OMG...akukah itu?
Intan datang menjadi chef jemputan
Ni khemah ke apa?
Abe baru belajar cara hidupkan api
Not ready...
Ready...! Tengok si Shahrafie. 
Zakwan datang setelah mencuri tulang di surau
Geng masak sayur
Faizal yang terkeluar radar selalu...kesian budak ni krisis identiti betul. 
Kak Yam dan konco-konco Langkawit. 
The camp...

0 comments:

Post a Comment