Tuesday, October 29, 2013 | By: Luna Biru

Melankolik

Keputusan DST sudah keluar dan kami (aku dan abang) gagal melayakkan diri ke peringkat seterusnya. 

Aku tak kecewa sebab sudah awal menduga. Memang banyak kelemahan dalam hasilanku. Tapi aku sedikit teremosi bila melihat abang kecewa. Dia gagal mengulang sejarahnya tahun lalu, apalagi memperbaikinya. Aku sedih sebab aku tahu dia menaruh harapan besar dalam hasilannya kali ini. 

Apapun, kita kena terima hakikat bahawa tak semua benda yang kita fikir molek, molek juga di mata orang. Kuasa menilai di mata orang dan kita cuma tahu menilai dari sudut mata kita sendiri saja. Lagipun, kan aku dah kata, kalau nak menang filem DST ni, kena buat filem melankolik yang menyentuh rasa. Kalau boleh buat ala-ala ratapan anak tiri lagi besar peluang untuk menang. Dua sekolah sudah kubagi tips tu, dua-dua masuk final. 

Agaknya manusia-manusia di Malaysia ni memang suka kisah melankolik.  

0 comments:

Post a Comment