Monday, April 1, 2013 | By: Luna Biru

Anies Azreena is on the News!



Rindunya aku pada Anies!

Aku cuba alihkan rindu itu dengan segala kesibukan dan kecelaruan sebab aku takut rinduku sampai ke dalam hatinya. Takut kalau rindu itu nanti menyeksa jiwa kami hingga jadi Home Sick yang menyeksa jiwa. 

Setiap hari kami tidak pernah lupa menonton tinjauan khas 1MCC di channel 801. Sayang dia bukan sasaran manis oleh lensa sang kamera menyebabkan acara tontonan terasa sia-sia sedikit. Hanya sesekali wajahnya muncul mencuri itupun secara tidak sengaja. Tidakkah sang editor tahu betapa ibubapa di sini teringin benar menatap anak di perantauan orang? Malahan, murid-murid aku pun selalu tertanya kenapa muka Anies langsung tidak muncul di kaca TV?


Mujurlah FB Astro Kasih ada menyiarkan gambarnya. Terubat juga rasa rindu dan ingin tahu. Dan, bila melihat paparan gambar-gambar dorang semua, aku jadi tersenyum sendiri. She's doing fine ba....Happy lagi makan eskrem sampai juling. Boleh lagi jalan-jalan di castle. Bestnye....Waktu aku taip entry ni, channel 801 sedang bersiaran mengenai perlawanan persahabatan dorang dengan pasukan Whales. Pasukan perempuan kalah 4-7. 


Pada 28 March 2013, akhbar THE SUN page 28 ada menyiarkan mengenai berita 1MCC. Menariknya, kisah perjuangan Anies menuju ke pemilihan Kem Bola pada 4 Nov 2012 ada dicatatkan di situ. Rasa terharu terus menyesak ke ulu hati. Aku tidak menyangka kalau peristiwa tragis itu membawa makna besar dalam hidup Anies. Berita yang sama dipaparkan di THE STAR pada 1 Apr 2013. Apapun, aku ucapkan terima kasih pada kru 1MCC yang telah menjaga Anies dan teamnya dengan baik sekali. 

sini
Anies akan pulang pada 6 April nanti. Aku rindu betul dengan dia. Aku harap dia akan kurus sikit. Huhu...

Terbanglah Anies....


0 comments:

Post a Comment