Thursday, April 25, 2013 | By: Luna Biru

teruntuk kamu

Aku tak dapat.

Betul aku tak dapat nak berlakon meski pun aku memang seorang pelakon. Bakat lakonan aku habis buntu begitu terpandang muka kau, atau sekadar ingat tentang kau.

Aku memang sudah tak boleh nak saja-saja buat tak tahu yang sebenarnya tiada apa-apa berlaku antara kita.

Aku tak boleh. Aku minta maaf sangat-sangat.

Bukan aku tak cuba. Tapi memang aku tak dapat. Sudah puas aku rayu Allah untuk kembalikan rasa hormat aku dan sayang aku pada kau.

Tapi betul, memang tak dapat. Hati aku mendadak mati bila fikirkan pasal kau.

Katalah apa saja.

Katalah aku ni hati hitam atau kepala batu atau hati syaitan atau jiwa berkarat penuh dosa atau pendendam tegar. Katalah apa saja. Labellah sesuka hatimu.

Tiada satupun dari label-label itu yang mampu mengubah perasaan aku.

Titik.




0 comments:

Post a Comment