Saturday, April 6, 2013 | By: Luna Biru

Sabar-sabar kau bro....

Sabar-sabar kau bro....

Begitulah bisikan yang membisik di hati aku yang teringin sangat aku nak bisikkan ke telinga kawan aku sorang ni. (Berapa banyak bisik da...)

Haha...

Sebenarnya kawan aku ni sangat giat menggunakan laman fbnya untuk berpolitik membantah kerajaan BN. Semua update statusnya sibuk mengutuk BN. PKR sajalah yang paling mulia di matanya. 

Aku tak kisah siapa yang dia nak pilih. Itu hak dia. Tapi melakukan kempen di FB dengan lantunan emosi yang melampau-lampau terlihat sangat janggal. Ya, tentu saja aku boleh block, unfriend atau unsuscribe. Aku juga tahu itu laman sosial dia. Mungkin dia nak gunakan sepenuh hak demokrasi kebebasan bersuara. Tapi dia juga kena ingat bahawa hak demokrasi di negara kita ni tak sama macam di negara barat.

Lebih dari itu, kebanyakan benda yang di'share'nya tidaklah dapat disahkan kebenarannya. Lebih banyak mengarut dari yang betul. Nak contoh ke? 

Janganlah....nanti dia tahu yang aku tengah kutuk dia. Huhu....

0 comments:

Post a Comment