Saturday, December 31, 2011 | By: Luna Biru

2012 & Aku si Luna

Detik ini jam bertulis 12.47a.m.

Bermakna sudah 47 minit kita berada di ambang 2012.

Alhamdulillah...

Alhamdulillah sebab aku tak lagi macam 20 tahun lalu yang merengek mau ke pantai tengok orang buat majlis tahun baru buang sial mandi laut.

Alhamdulillah sebab tak ada satu pun anak-anak aku yang tahu acara macam tu ada jadi dorang tak akan terlibat dalam acara maksiat-maksiat mata.


Alhamdulillah sebab sudah 35 tahun jadi anak abah dan umi dan masih berpeluang untuk disayang dan sayang dorang.

Alhamdulillah sebab sudah 14 tahun bergelar isteri dan ibu dan masih diberi peluang untuk memperbaiki kesilapan dan dibaiki kelemahan.

Alhamdulillah sebab Allah tetap sayang aku walaupun aku ni bukan penganut tegar yang selalu masih jauh dari pintu jannahNya.

Alhamdulillah sebab tiada sebab untuk aku tidak bersyukur. Aku bersyukur atas segala nikmat dan pemberianNya meski ia datang dalam bentuk anugerah mahupun dugaan.

Terima kasih Allah. Kau telah memberikan aku sesuatu yang luar biasa indahnya atas ganti pada air mata yang luar biasa sakitnya.

Kau maha adil.

Selamat Tahun baru semua.

0 comments:

Post a Comment