Friday, December 30, 2011 | By: Luna Biru

Trip to Pantai Timur : Felda Sahabat, Tungku, Lahad Datu



17 Dis 2011 (Sabtu)

Day 3

Planningnya, hari ini kami akan ke Felda Sahabat yang terletak di Tungku, Lahad Datu. Mak Usu aku tinggal di situ. Anis bilang, tempat ni cantik sangat. Dia ada bawa banyak gambar waktu balik beraya ke sini hari tu. Since that day, aku memang teringin sangat ke tempat ni. Aku tak ingat tahun berapa, tapi kali terakhir aku ke sini ialah waktu tempat ni baru dibuka dulu. Tapi, sebelum ke rumah Mak Usu, kami singgah dulu ke rumah cousin aku, Kak Atie di Segangan II.


Dan ternyata, memang benar tempat ni sangat cantik dan menyejukkan hati. Tak sia-sia melalui perjalanan yang panjang untuk sampai ke sini. Meskipun jenuh biji mata aku menengok pokok kepala sawit sepanjang perjalanan, tapi, bila sampai di sini, segalanya berubah.

Oya, sebelum aku bawa korang untuk menjenguk Felda Resort dan pantainya yang high class tu, suka aku nak bagitau yang Mak Usu aku ada buat homestay di sini. Jadi, kepada sesiapa yang berminat untuk melawat ke sini, bolehlah berkunjung ke rumah inap Mak Usu aku ok. Bayarannya cuma RM60 satu malam.
Aku pasti akan rindu dengan tempat ni dan Mak Usu sekeluarga. To my deareat cousins Rina, Ida dan Uchu...the moment we shared was the great laughter ever...

K. For these first 3 pictures, adalah gambar di rumah Kak Atie...

Ain dan Ayang yang tiada possing lain kecuali Peace Yo
Adam dan Mizan yang sentiasa bersama
Thanks to Kak Atie yang boleh deal dengan lawatan mengejut macam ni...

Pix yang seterusnya ni pula adalah himpunan koleksi sepanjang di pantai Felda dan Sahabat Resort. Kepada yang belum pernah ke sini, jangan lepaskan peluang untuk menikmati the real cool beach ever...! Aku pasti si Melati suka di sini. 

Umi merakam kenangan di depan Sahabat Resort
Abang pun mau juga...
Tak ketinggalan Rano Karno...haha...awal-awal lagi abang ipar aku ni sudah warn jangan kasi masuk blog. 
Staga...mau main buaian ka mau makan orang ni budak?
This face remains me of someone...siapa ya? 
Si Ade dapat teknik bergambar baru
Ha..tengok, dia guna skill yang sama juga untuk bergambar 
Si Mizan yang berwajah seposen cuba menggarangkan mukanya
Well I really love this pix!
Boleh dapat job jadi model iklan ka nih? 
This picture was taken by si Ade sebab tu anglenya out of target
Ada kolam renang juga di sini. RM5 1 kepala untuk yang bukan penginap. Kalau guest, percuma
Si Ade susah dikawal dan inilah last dia mandi. Pas ni terus kena bawa keluar oleh abang.
Look at beach!






Wajah-wajah comel & cerita atas pasir













Maghrib sudah...pulanglah wei...











4 comments:

Atie said...

GiLa lah....Memang CanTik...aku da bayangkan aku ada di Pantai cantik ne......deeeeennnnngggggkkkkkiiiiiii!!!!!

Luna Biru said...

Kau pasti akan aman di sini. Jom bulan madu

~ si ijan ~ said...

masih ada ka inap ak usu mu tu? saya mo pigi mgu depan tp masih nda ada tmpat tinggal. dekat dgn pantai ka

Unknown said...

assalamualaikum.. mahu tanya tempat penginapan ada..?? homestay ka.. ada sapa2 yg boleh saya hubungi..? terima kasih

Post a Comment