Sunday, June 21, 2015 | By: Luna Biru

Badi

Mengenal dia cukup sekali tapi sialnya melekat sampai ke mati.

Kalau diibaratkan mayat, maka badinya melekat-lekat.

Kalau pelita, maka dialah jelaga.

Sungguh malang pernah terselisih di simpang yang sama dengannya. Aku harap Tuhan segera memujuk sedihku dengan menyemai benih hikmah agar aku dapat terus bersabar dengannya.

Entah aku kah gila atau dia kah yang sakit jiwa.

Siapa pun yang gila antara kami, kuharap orang itu segera sembuh.

Kepada si penyakit hati, bawa-bawalah bertaubat. Tak perlu berkisah tentang aku lagi. Tak perlu pura-pura bertanya khabar, tak perlu menegak benang siapa yang basah. Tak perlu mencari kebenaran, tak perlu mencari kesilapan. Tak perlu membangkit. Tak perlu takut aku nak burukkan kau. Tak perlu nak takut dengan bayang-bayang sendiri. Tak perlu apa-apa. Anggap saja aku dah mati sebab bagi aku, semua tentang kau dah lama aku kubur.

Nikmatilah hidup kau tanpa aku sebab aku dah betul-betul gembira berpisah dengan kau.

Full Stop.

0 comments:

Post a Comment