Friday, June 5, 2015 | By: Luna Biru

KSP@LD Siri IV

Alhamdulillah...kumasih ada kekuatan menyambung kisah di siri IV.

Saat ku menaip update ni, jam sudah menunjukkan 2.15 pagi. Aku tak dapat tidur sebab panas yang melampau. Agaknya, magma di bawah tanah sedang menggelegak hingga mengeluarkan wap panas. Untuk pengetahuan semua, pagi tadi, jam 7.15 pagi, berlaku gegaran gempa bumi di Sabah pada skala 6.0 yang menyebabkan kehilangan nyawa dan harta benda. Tapi itu akan kuupdate lain masa, ok!

Jadi, menyambung kronologi kisah dari siri III, kami pun meneruskan misi mencari hotel selama hampir dua jam. Punyalah cerewet si Kem ni cari hotel. Macam mau tinggal sebulan! Padahal, sok pagi awal2 sudah check out. Hotel semalam dia tak mau sebab takut tergoda dengan Bon Jovi. Hotel yang itu, mahal, hotel yang ini, cikai sangat, yang itu lagi, penuh, akhirnya...terpilih jugalah hotel yang dari mula Damit syorkan untuk kami...




QQ Hotel ni baru 3 minggu beroperasi so dorg bagi kadar harga diskaun sebab belum ada astro. Rate termurah RM60. Kalau nak dibandingkan nilainya dengan Home Borneo, aku pilih Home Borneo. QQ punya tandas punyalah kecik. Kalau Syanie masuk, confirm tersepit! Tingkap dia pun kecik. Hampeh betul!

Malamnya kami makan di Restoran Bistro sebab di sana ada TV besar so boleh tonton live Malaysia vs Singapore. Aku tak layan sangat bola-bola ni, lagipun manalah aku nampak TV dia jauh sangat dari tempat aku duduk. So while dorang watch live, aku pun borak dengan Damit.


Aku dan Damit sebenarnya memang rapat dari kecil. Antara semua kazen-mazen di LD, dia sajalah kawan paling baik dan sesuai untuk jiwa aku yang tak tentu hala ni. Dia juga jenis suka dengar cerita karut-marut aku, tahan dengan pembulian aku dan faham lawak bodoh aku. Aku bersyukur kalau jarak, masa dan usia kami yang meningkat tidak mengubah satu apapun tentang kami. Biar pun lama tak jumpa, kami tak pernah kekok. Aku tak kisahlah apa kisah yang melatari kehidupan Damit, sebab itu personal dia. Aku hanya mengenalinya sebagai kazen aku, and that's it.

Kami borak sampai tengah malam. Abang, Kem dan Mie dah lama blah tinggalkan kami di restoran tu. Nasib baiklah aku takut abang tidur dan kuncikan aku sorang2 di luar bilik hotel, kalau tak, mau jam 3-4 pagi aku bercerita dengan Damit.

Well, itu saja buat siri IV. Esok dah nak balik Papar. Rindu dan risau pada anak-anak yang ditinggalkan...Kalau ada pililhan, aku lebih rela jadi surirumah sepenuh masa daripada bergadang nasib begini. Tapi Allah  tak kasi pilihan tu untuk aku....

0 comments:

Post a Comment