Thursday, February 20, 2014 | By: Luna Biru

bergelut

Aku sedang bergelut dengan ujian Allah. Betapa aku ingin keluar dan tampil sebagai pemenang. Aku yakin Allah juga tak ingin Dia menang. Dia sengaja main2 dengan aku, mengacah2 aku dengan segala galau ini untuk melihat sejauh mana kecekalan aku, kesungguhan aku dan paling penting, iman aku.



Aku dah selalu cakap. Aku tak sekuat mana. Tapi aku automatik akan kuat bilaa orang2 di sekeliling aku lemah dan cengeng. Tak siapa tahu aku nangis macam orang gila sorang2. Aku dah macam Zulaika yang merengek minta kasihan Tuhan agar kurangkan ujian2 ini.

Dan, kalau pun malam tak wujud, dan aku kerah seluruh tenaga aku sampai aku kering kontang, aku tetap tak mampu nak jadi seperti apa yang aku inginkan. Kalaupun aku lalaikan ibadah, tanggungjawab jadi mak, jadi anak, jadi isteri dan jadi guru sekalipun, aku tetap tak dapat nak handle keadaan ni. Kalaupun kapilari di kepala aku pecah fan mata ku juling berganda, aku tetap tak dapat nak tampil jadi pemenang. Aku dah putus asa sebenarnya. Tapi orang miskin macam aku takde masa nak putus asa, takde  masa nak sakit, bahkan tak de masa nak buang masa update blog sekalipun. Ada deretan tanggungjawab berbaris tunggu aku. So putus  asa dan sakit are out of the questions!

Ya tuhan...
Hold me, love me, kill me

0 comments:

Post a Comment