Wednesday, May 28, 2014 | By: Luna Biru

Kisah yang bakal bermula : Antara Doha dan Abu Dhabi

Aku masih terus memejam mataku. 

Akalku berjalan dan imaginasiku liar menjalar. 

Kosong. Tak ada visual yang kuharapkan . Otak kananku lumpuh. Jesteru yang hidup hanya si otak kiri, yang mengira-ngira tentang hukum logistik. Lembar2 pound sterling yang bakal bertukar jadi ungu RM lebih berkuasa dari segala kemungkinan yang bakal aku hadapi. Sengsara melenyapkan ketakutan dan aku pun tewas dalam keberanianku yang tak berkepala.

Aku memerlukan seseorang yang memahami pergeseran jiwaku. Bukan ucap tahniah atau motivasi untuk memantapkan jiwa. Sudahku katakan padamu bahawa aku kuat. Kalau kau penggal dua kakiku pun, aku masih mampu berjalan. Kata-kata semangat tidak penting di sini. Aku hanya mahu sepasang bahu untuk menangis. 

Jadi kisahku bakal bermula antara Doha dan Abu Dhabi. Dua tahun bukanlah masa yang singkat. Bukan pula pengorbanan yang calang-calang besarnya. Aku redha menyulam nasibku di manapun dan ke manapun aku tercampak. Aku redha kehilangan segala hak yang telah kujalankan selama 15 tahun ini. Aku redha kehilangan bau tubuh abang yang setiap hari kuhidu untuk bekalku. Aku redha kehilangan waktu menemankan Ade ke tahun 1 dan turut mengaminkan Acik menuju ke dewan UPSR. 

Aku benar-benar telah menjual jiwaku ke tangan Tuhan.   


ITU UPDATE 3 TAHUN LEPAS

Nyatanya sampai 2017, aku masih tetap di sini. 

Aku pernah dicabar untuk berambus saja lewat gaduh yang panjang dan ganas. Tapi hakikatnya, aku masih tetap di sini.

Penakut!

Tidaklah.
Penakut bukanlah istilah terbaik. Entahlah. Mungkin aku belum benar2 nekad. Sekadar mengirim borang cuti tanpa gaji atau bersara pun aku malas. 

Apadaaaa....

Aku memang cuma pemimpi tegar. Fakof. 


1 comments:

Atie said...

Zue,
Allah sangat sayangkan kau. Aku pun sayang. Tuhan telah membeli jiwa kau, mungkin.

Post a Comment