Sunday, October 9, 2011 | By: Luna Biru

PUB : Cari tuntul

Tau tak apa tu tuntul?

Haha...tuntul tu adalah siput laut yang boleh didapati waktu air surut. Rasanya? Jangan tanya sebab aku tak makan sea food mahupun siput. Tapi, bila melihat keghairahan kawan-kawan aku mencari tuntul di tepi laut, aku pun rasa macam mau cari sama. Memang boleh menimbulkan keasyikan cari benda ni. Tapi yang lucunya tu, hampir setengah baldi aku kumpul, rupa-rupanya bukan tuntul yang aku kumpul, tapi umang. Terpaksalah aku buang balik semua sebab sudah tak tahu nak pisahkan mana tuntul dan mana umang. Akhirnya dapat jugalah aku kumpul balik setelah tau membezakan keduanya. 




Bilalah penuh baldi aku ni....
Ini ja yang aku dapat?
Tengoklah hasil pencarian aku dari tengahari
Sekali aku ambil umang da....


This is tuntul



0 comments:

Post a Comment