Thursday, August 24, 2017 | By: Luna Biru

Runyam

Keadaan makin runyam.

Dan dia membenciku 10 kali lipat dari sebelumnya. Aku dapat membaca penuduhan lewat matanya. Mata yang seakan berkata, nah...rasakan natijah perlakuanmu. Puas hati kau?

Aku mau rayu dia supaya berhenti membenci dan menyalahkanku.

Tapi... aku tak kuasa mahu membela diri lagi.
Biarlah Tuhan saja mewakili hatiku. Dan kalau dia juga mengatakan bahawa Tuhan kami sama, maka biarlah Tuhan jadi pengadil.

Tuhan,
Aku cuma minta satu. Tolong beri aku peluang untuk selesaikan tugasku agar aku dapat menebus maruahku.

Kalau pun Kau lumpuhkan kakiku hari ini dan hancurkan hatiku, atau tak Kau sisakan satu pun dari harta hasil usahaku, ku mohon, tolonglah beri aku akhir yang baik, sesuai usahaku. 
Aku sudah tak ada apa lagi. Nil. Kalau harus bermula, maka, inilah permulaan.

Man Jada Wa Jada.

0 comments:

Post a Comment